Irský herec Andrew Scott se v několika posledních letech zařadil mezi nejtalentovanější a nejoblíbenější herce své generace. Úspěch má na divadle, ve filmu i v seriálové produkci. Pokud by si čtenářstvo neznalé jeho umu chtělo udělat obrázek, doporučila bych nejspíš seriál Sherlock, kde ztvárňuje úhlavního „záporáka“ Moriartyho. Vidíme ho sice pouze v několika scénách v hrstce epizod, zanechává ale dojem nebezpečného a zvrhle charismatického psychopata, který je svým jediným skutečným soupeřem – Sherlockem (Benedict Cumberbatch) – tak posedlý, že se jejich vzájemná nenávist skoro láme v úctu, obdiv a lásku.
V úpravě Čechovova Strýčka Váni, jejímž autorem je Simon Stephens (Kromě Váni na kontě například úspěšnou dramatizaci novely Marka Haddona Podivný případ se psem, která měla premiéru v Royal National Theatre v roce 2012, režie Marianne Elliot.) a která měla pod názvem Vanya v režii Sama Yatese premiéru minulý podzim na londýnském West Endu (Záznam, který obíhá světová kina v rámci projektu NT Live, byl pořízen z reprízy v The Duke of York’s Theatre.), se ale jeho herecká poloha podobá spíše roli z dalšího klasického britského seriálu Fleabag. (Fleabag je původně monodrama, které napsala a hrála v něm Phoebe Waller-Bridge. Záznam představení se také čas od času vrací na program kin v rámci NT Live.) Tam hraje katolického kněze, který se zamiluje do hlavní hrdinky, což mu poněkud zkomplikuje život. Celý seriál končí ikonickou srdcervoucí scénou, v níž Scottův kněz na milostné vyznání protagonistky odpoví suše, ale s velkou bolestí v hlase: “It’ll pass.” („To přejde.“)
Dočetli jste 10% procent článku, celý je k dispozici jen držitelům e-předplatného, které si můžete zajistit zde
Pokud máte předplatitelský login, tak se prosím přihlaste.
ZPĚT K OBSAHU ČÍSLA / ZPĚT K AKTUÁLNÍMU ROČNÍKU