Opatření proti koronavirové pandemii výrazně postihla i největší evropskou „divadelní továrnu“, londýnský West End. V polovině března 2020 se britská divadla zavřela a k jejich znovuotevření došlo až po více než rok trvající pauze. Na podzim 2021 už sice znovu chrlila svou běžnou porci sedmi až osmi představení týdně, úbytek publika byl ovšem stále znatelný. Muzikálové produkce jsou pro svou srozumitelnost přístupné širokému okruhu diváků, kteří se z velké části rekrutují z řad turistů, a těch není ani zdaleka tolik jako před pandemií.
Shakespeare by se divil Jukebox muzikály, prezentující tvorbu některého známého interpreta, jsou oblíbeným subžánrem hudebního divadla, což platí stejně u nás jako na West Endu. Na podzim 2021 jsem na repertoáru londýnských komerčních scén napočítal pět takových kousků: Mamma Mia! (s písněmi skupiny ABBA), Tina – The Tina Turner Musical /poznámka redakce: o této inscenaci psal Jan Šotkovský v SADu 3/2020 (Pekařky, zpěvačky, servírky, kamarádky a matky)/, Get Up, Stand Up! The Bob Marley Musical, Jersey Boys (se skladbami od skupiny The Four Seasons) a The Drifters Girl. Nový přírůstek & Juliet, uváděný v divadle Shaftesbury, v tomto ohledu vystupuje z řady, jelikož prezentuje hudební portfolio švédského skladatele a producenta Maxe Martina. Pro mnohé diváky nejspíš neznámé jméno, přitom tenhle autor má na svém kontě nejvíce „jedniček“ světových hitparád hned za Johnem Lennonem a Paulem McCartneym. Jeho písně se objevily v repertoáru Britney Spears, Avril Lavigne, Katy Perry, Pink, Ariany Grande, kapely Coldplay a mnoha dalších. Troufám si tvrdit, že drtivou většinu písní, které v tomto hudebním díle zazní, bude znát i člověk, který se v pop music posledních dvaceti let příliš neorientuje.
Dočetli jste 10% procent článku, celý je k dispozici jen držitelům e-předplatného, které si můžete zajistit zde
Pokud máte předplatitelský login, tak se prosím přihlaste.
Článek bylo možné odemknout do středy, 20. dubna 2022.