chystáme

Miroslav Petříček
SVOBODA V UTOPII

     ANDRÉ GLUCKSMANN: MISTŘI MYSLITELÉ

Karel Haloun
NORMALIZACÍ K SAMETU
(POLITICKÝ PLAKÁT V NAŠÍ ZEMI OD KONCE 2. SVĚTOVÉ VÁLKY PO SOUČASNOST – 4/6)

Miran Mohar
ZAMILOVANÝ MISANTROP


Jan A
NECHTE MALIČKÝCH

Petr Nikl: Abecední zpěvy, prezentace textů z připravované knihy s názvem Hudebníček, 2019; Zvídavost (Curiosa), koncept a režie Karel Van Ransbeeck, Theater de Spiegel, 2018

Karel Král
ANARCHIE A POŘÁDEK
(ŽLUTÁ TMA A RAIN DANCE)
Petr Nikl: Žlutá tma, koncept a režie P.Nikl, Divadlo Archa, 2018; Rain Dance, připravili Tomáš Procházka, Robert Smolík, Jan Dörner, Handa Gote research & development, 2018

Pavel Klusák
TEENAGE DREAMS SO HARD TO BEAT 
(DVA SEŠITY HANDA GOTE)
Dva sešity, připravili Jan Dörner, Jakub Hybler, Jonáš Svatoš, Veronika Švábová a Tomáš Procházka, Handa Gote research & development, 2019

Tomáš Procházka
BYLI JSME A NEBUDEM
(ŠEST PŘÍBĚHŮ O VZNIKU A ZÁNIKU)
Šest příběhů o vzniku a zániku, koncept, scénář a režie Petr Gonda, 2019

Martin J. Švejda
PRŮZKUMY INTIMNÍCH TÉMAT
(V A STUDIU RUBÍN)
Dagmar radová: Thelma a Selma, režie Jiří Ondra, A studio Rubín, 2018; Ondřej Štefaňák a D.Radová: Lonely Horny Only, režie O.Štefaňák, A studio Rubín, 2018; Jan Frič, D.Radová a kol.: Burnout aneb Vyhoř!, režie J.Frič, A studio Rubín, 2019; Lucie Ferenzová podle románu H.Bölla: Klaunovy názory, režie l:Ferenzová. A studio Rubín. 2019  

DOUFÁM, ŽE SI NÁS NAJDOU PŘÍZNIVCI ARTOVĚJŠÍ DRAMATURGIE
(ROZHOVOR S DAGMAR RADOVOU – UMĚLECKOU ŠÉFKOU A STUDIA RUBÍN)

Barbora Kašparová
DVĚ RÁNY ZA ZÁCHRANU PLANETY
(MALOMĚŠŤÁCI A WOYZECK)
Maxim Gorkij: Maloměšťáci, režie Ivan Buraj, HaDivadlo, 2018; Georg Büchner a Miroslav Bambušek: Woyzeck, režie M.Babmbušek, HaDivadlo, 2019

Marie Zdeňková
MARYŠA (KŘIČÍ)
(MARYŠA /MLČÍ/)
Jakub Čermák a kol.: Maryša (mlčí), podle hry Aloise a Viléma Mrštíků Maryša, režie J.Čermák, Depresivní děti touží po penězích, 2019

Josef Rubeš
SLOVA ZTRACENÁ V OBRAZECH
(PROUST, PINTER, PITÍNSKÝ)
Marcel Proust: Hledání ztraceného času, adaptace Harold Pinter a Di Trevis, reřie J.A.Pitínský, Národní divadlo Brno, 2019   

Lenka Šaldová
OPERA 20.STOLETÍ NA JEVIŠTI NÁRODNÍHO DIVADLA
(MOZART – LÁSKA – TRAMVESTIE)
Mozart a ti druzí /Michael Nyman: Dopisy, hádanky a příkazy – Steven Stucky: Klasika/, dirigent David Švec, režie a video Alice Nellis, Národní divadlo Praha, 2019; Sergej Prokofjev: Láska ke třem pomerančům, dirigent Christopher Ward, choreografie a režie Sláva Daubnerová, Národní divadlo Praha, 2019; Petr Wajsar: Tramvestie, dirigent Richard Hein, režie Marek Bureš, Národní divadlo Praha, 2019

Barbora Etlíková
ŽENSKÉ HLASY NAD PŘÍSTAVEM
(Z PŘEHLÍDKY LITEVSKÉHO DIVADLA)
Jo Strømgren: Dveře (Durys), režie, scénografie Jo Strømgren, Lietvos nacionalinis dramos teatras, 2018; Saulius Šaltenis: Děti čubky (Kalės vaikai), režie Eimuntas Nekrošius, Klaipėdos dramos teatras, 2018; Kniha Jób (Jobo knyga), režie Eimuntas Nekrošius, Meno Fortas a Teatro Olimpico, 2013; Marius Ivaškevičius: Ruská romance (Rušikas romanas), režie Oskaras Koršunovas, Lieutvos rusų dramos teatras, 2018; Komiksová opera „α“ (Alfa) (Komiksų opera „α“ /„Alfa“/), režie Dr. GoraParasit, skladatel Albertas Navickas, libreto Gabrielė Labanauskaitė, Operomanija a Menų spaustuvės Juodojoje salėje, 2018; Eugène Ionesco: Dokonalý duel/t (Tobula pora), režie Paulius Ignatavičius, Valstybinis Šiaulių dramos teatras, 2018

Barbora Schnelle
KONČÍ V NĚMECKU POLITICKÉ DIVADLO?
(KOMENTÁŘ K THEATERTREFFEN 2019)
Simon Stone (podle Augusta Strindberga): Hotel Strindberg, režie S.Stone, Burgtheater Wien a Theater Basel, 2018; Uražení a ponížení (podle románu Fjodora M.Dostojevského a Hamburských poetických přednášek Wolframa Lotze, režie Sebastian Hartmann, Staatsschauspiel Dresden, 2018; Dionýsovo město (Dionysos Stadt), režie Christopher Rüáping, Münchner Kammerspiele, 2018; Ingmar Bergman: Persona, režie Anna Bergmann, Deutsches Theater Berlin a Malmö Stadsteater, 2018                    

Zuzana Timčíková
SKAZA PAPIEROVÉHO MESTEČKA
(REVOLT ATHENS)
Elli Papakonstantinou: Revolt Athens, text ODC Ensemble a Tsimaras Tzanatos, režie E. Papakonstantinou, OCD Ensemble, 2015

Tomáš Blatný
NEKLID V ZENOVÉ ZAHRADĚ
(ZNOVUZJEDNOTENIE KÓREÍ)
Joël Pommerat: Znovuzjednotenie Kóreí, režie Júlia Rázusová, Štátne divadlo Košice, 2018

Eliška Raiterová
ULICE DLOUHÉ TAK, ŽE NENÍ VIDĚT KONCE
(AMERICKÝ CISÁR)
Americký cisár, podle stejnojmenné knihy Martina Pollacka, divadelní adaptace Michal Ditte, režie a výtvarný koncept Iveta Ditte Jurčová, Štúdio 12 a Divadlo Pôtoň, 2018

MORAL INSANITY JE V PODSTATE DEBUT (ODPOVÍDÁ PETER BRAJERČÍK)

ZÁMEROM BOLA ČO NAJAUTENTICKEJŠIA VÝPOVEĎ
(ODPOVÍDÁ JÚLIA RÁZUSOVÁ)

PETER BRAJERČÍK – JÚLIA RÁZUSOVÁ
MORAL INSANITY

Jan Böhmermann
VŠE, VŠE O NĚMECKU
(POLOVIČATÉ VĚDOMOSTI V KOSTCE)

EGON TOBIÁŠ
STÉBLA Z TITANU X